Senin, 25 Juli 2016

Jual Batik Jogja

Jual Batik Jogja - Apabila anda mahu untuk mencari seorang batik khususnya kain motif Yogyakarta dan Solo (tipikal Kraton Mataram) di mana kampung tukang batik amat disyorkan untuk melawat? Merupakan sebuah perkampungan Giriloyo, pusat-pusat batik terbesar terletak di tenggara Jogjakarta itu. Di sini, anda dan keluarga anda boleh menemui batik diraja khas Yogyakarta dan Solo khas. Bijaksana dan berkarisma.

Tidak sukar untuk mencari pusat kampung Jual Batik Murah ini. Dari pusat bandar atau Kraton Yogyakarta boleh dicapai dalam masa lebih kurang 30 minit. Lulus pusat perak Kotagede dan Stesen Bas terus menuju ke selatan ke arah makam raja-raja di Yogyakarta dan Solo terletak di kawasan bukit Imogiri.

Kotagede hanya kira-kira 20 minit untuk sampai ke kampung Giriloyo yang betul-betul di kaki bukit makam raja-raja, sebab itu, terdapat hubungan sejarah penduduk kampung Jual Batik Jogja dengan keluarga diraja. Ramai yang telah menjadi Abdi Dalem, penduduk profesion turun-temurun di kampung batik. Sila lihat pelan tindakan untuk Giriloyo untuk perjalanan lebih mudah.

Sumber ulasan : http://www.raandyou.com/2016/07/jual-batik-jogja-murah.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar