Senin, 07 Maret 2016

Contoh Paragraf Deduktif

Contoh Paragraf Deduktif - perenggan A adalah sebahagian daripada komposisi yang mengandungi hukuman utama dan beberapa ayat penjelasan.Berdasarkan lokasi hukuman utama dan perenggan penerangan dibahagikan kepada perenggan dan perenggan deduktif induktif.

Contoh Paragraf Deduktif di atas adalah hanya satu contoh perenggan deduktif tentang wajah berminyak. Jika kita membuat analisis apa yang menjadi penanda aras untuk perenggan diklasifikasikan deduktif, induktif, atau campuran kita tahu bahawa lokasi hukuman utama ayat yang Menentukan menaip perenggan. Ini akan dibincangkan lebih dalam di bawah.

Dari Contoh Paragraf Deduktif ini kita menangkap hukuman utama yang "muka berminyak penghalang untuk belia", dan ayat berikut hukuman penjelasan hukuman utama. Nah, ini adalah di mana teras perenggan deduktif iaitu hukuman perenggan sebelum menjadi ayat terutamanya deskriptif. Mungkin gambar seperti ini, matlamat atau topik utama pada permulaan ayat dan topik yang terperinci atau dinyatakan dalam ayat yang seterusnya lagi.

Contoh selengkapnya : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/03/contoh-paragraf-deduktif.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar