Jumat, 11 Maret 2016

Model Baju Gamis Terbaru

Model Baju Gamis Terbaru - Gamis adalah satu bahagian pakaian wanita Islam dengan model lurus, panjang dan longgar menutupi seluruh badan dari dada ke buku lali, supaya pemakainya tidak perlu mencari atasan dan bawahan kerana sudah dalam satu.

Pakaian kurungan adalah salah satu masyarakat Melayu pakaian adat di Negara Brunei Darussalam, Indonesia, Malaysia, Singapura dan Selatan Thailand. Model Baju Gamis Terbaru sering Asosiasi dengan wanita. Ciri-ciri reka bentuk baju kurung yang longgar dalam lubang lengan, perut, dan dada. Pada masa pakaian kurungan bawah selaras dengan pangkal paha, tetapi bagi sesetengah kes yang jarang berlaku yang meluas selari dengan lutut. Model Gamis Terbaru tidak dilengkapi dengan butang, ia adalah hampir serupa dengan t-shirt. Gamis tidak berkolar, bersulam setiap hujung. Beberapa bahagian sering dihiasi dengan emas bersulam.

Walaupun Model Baju Gamis Terbaru yang mudah dari segi corak, tetapi pakaian ini dihiasi dengan ramai pereka untuk bermain campuran warna, bahan-bahan, motif pada pakaian atau datang dengan selendang supaya pakaian kelihatan lebih mewah.

Selengkapnya : http://www.pharesjaunes.com/2016/01/model-baju-gamis-terbaru.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar