Minggu, 20 Maret 2016

Jadwal MotoGP Qatar 2016

Jadwal MotoGP Qatar 2016 -  sebagai siri pembukaan musim akan berjalan pada Isnin Mac 21, 2016 01. 12:00 jam. Buat racenya tinggal bersendirian, Trans7, yang bertindak sebagai antara pemegang hak arena perlumbaan motor paling berprestij di dunia, akan disiarkan sepenuhnya di Litar Losail, Qatar. Pada kesempatan ini pembuka siri ini, Losail, Qatar akan menyaksikan permulaan perjuangan sebahagian besar pemandu teratas dalam cirkuit penaklukan yang berhampiran Doha ia.

Musim ini Jorge Lorenzo akan memulakan impiannya untuk mengukuhkan tajuk. Tetapi Valentino Rossi akan menjadi ugutan La Decima, tidak lagi membiarkan ia berjalan. Sebaliknya, Marc Marquez juga sudah tentu akan cuba bangkit untuk menuntut semula gelarannya dari tangan Jorge. Jadwal MotoGP Qatar 2016 Bukan itu sahaja, Maverick Vinales, yang pada sesi latihan bebas terakhir semalam kemudian menjadi yang paling cepat, annunciator akan menjadi penghalang utama bagi X-Fuera, The Doctor dan bayi Allien.

Sebelum ini, tidak jaminan jika pelumba yang menang dalam Grand Prix pertama iaitu Losail, Qatar, menjadikannya pelumba juara. Jadwal MotoGP Qatar 2016 Valentino Rossi sebagai contoh, di mana yang berjaya musim lalu Rossi menang di Qatar, tetapi akhirnya terpaksa menyerahkan kejuaraan pada Jorge Lorenzo. Malah, dalam tempoh tiga tahun yang lalu, terdapat hanya satu juara di Grand Prix Qatar yang pemenang akhirnya, iaitu Marc Marquez di MotoGP musim 2014. Pada musim sebelumnya, 2013 MotoGP, Jorge Lorenzo menang yang berjaya di Losail, tetapi 2013malah MotoGP Marc Marquez,

Selengkapnya = http://lascrapattitudedegizmette.blogspot.com/2016/03/jadwal-motogp-losail-qatar-21-maret-2016.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar